רפואת שיניים בלייזר | טלפון המרפאה: 072-211-2672   |   כתובתנו: שד' הפרחים 28, אשדוד, קומת קרקע.

טיפול בחבלה דנטלית

אנדודונטיה רגנרטיבית בחבלה דנטלית

שיטה חדשה "אנדודונטיה רגנרטיבית" למניעת עקירת שיניים בוגרות לילדים

 

דר' יוסף שוקרון מומחה לכירורגיה, הרדמה וכאב, בצרפת פיתח שיטה להפרדת תאי הגזע ופקטורי גדילה מדם ורידי של המטופל באמצעות סרכזת (צנטריפוגה). המקטע  המתקבל מהסרכוז מכיל רכז תאי גזע ופקטורי גדילה של המטופל. מקטע זה משמש כיום בשטחים רבים של הרפואה ורפואת השיניים כמו טפול בדלקות פרקים, טיפול בכוויות, הרמת סינוס לצורכי השתלה דנטלית, עיבוי רכסים למטרות השתלה דנטלית ועוד. אותו מקטע משמש בשנים האחרונות בטיפולי אנדודונטיה רגנרטיבית ומוחדר לתעלת השורש לאחר חיטויה. שיטה זאת גוברת על החסרונות בשיטת הדיקור הקלאסית בה, לעיתים, לא ניתן להפיק כמות דם מספקת ליצירת קריש דם בתעלת השורש.

שיטת האנדודונטיה הרגנרטיבית עברה את אישורי האיגודים לאנדודונטיה האמריקאי והאירופאי ואושרה לטיפול

פרופ' קאופמן השתלם אישית אצל דר' שוקרון והחל להקנות את השיטה במסגרת לימודי ההתמחות לאנדודונטיה בבית הספר ללימודי התמחות ברמב"ם ובמסגרת המחלקה לאנדודונטולוגיה בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב.

בשנים האחרונות עוסק פרופ' קאופמן בלימוד ובמחקר שיטה חדשנית לטיפול בחבלות דנטליות בילדים ובבני נוער.  השיטה מיושמת גם במקרי הרס עששתי נרחב בשניים שטרם סיימו את תהליך התפתחותן ואבדו את חיותן.

השיטה מכונה "אנדודונטיה רגנרטיבית" או בשמה הקודם "רוסקולריזציה". בשיטה זאת מטפלים בשיניים שאבדו חיותן בעקבות חבלה או עששת נרחבת לפני סיום התפתחות השורש, דבר שגורם להפסקת המשך תפתחות השורש, חוסר התארכותו ולעצירת עיבוי קירות תעלות השורש.

טיפול בשיטת האנדודונטיה הרגנרטיבית מאפשרת את המשך התפתחות שורש השן לאחר שהוגדר כנמקי (מת ) על ידי שימוש בתאי גזע ובפקטורי גדילה עצמוניים המופקים מדמו של המטופל על מנת ליצור פיגום ביולוגי שיאפשר את התבגרות השורש. בשיטה הקלסית מופק הדם מרקמת מסב השן ומצופה שיחדור אל תוך תעלת השורש. לכן הצלחת הטיפול תלוית  משתנים רבים.

יישור שיניים למבוגרים
לתיאום פגישה
נא למלא את הטופס
ונחזור אליכם בהקדם
Call Now Button
דילוג לתוכן